یکی از رازهای بازاریابی قدرتمند محتوا آن است که مشتری خود را به یک قهرمان تبدیل سازید. برای مثال، مشتریان تان را پیدا کنید و داستان های آن را بشنوید. از آنها بپرسید چطور شد که از بین تمام محصولات موجود در بازار، محصول شما را برگزیده اند، نام تجاری ( Brand ) شما برای آنها چه مفهومی دارد و چه احساسی به آنها می دهد. تصور کنید از طریق قرار دادن مشتریانتان در مرکزیت امور و دریافت نظرات و تجارب آنها، تا چه اندازه می توانید محتوای معنی دار و شخصی سازی شده برای سایتتان تولید کنید.
از محصولات خود ویدئو تهیه کرده و روی سایتتان قرار بدهید تا آمار بازدید روزانه سایت تان بالا رود
تهیه ویدئوهای تبلیغاتی یک ابزار قدرتمند برای فروش است که اطلاعات درست را در زمان درست برای خریدار فراهم می آورد. مثلا نگاهی به سایت ۶pm.com بیندازید. تقریبا تمامی کفش های تولیدی آنها دارای یک ویدئو است که در حال نشان دادن فردی است که آن کفش را به پا دارد. دو راه برای منتشر کردن ویدئو روی سایت خود پیش رو دارید. راه اول آن است که ویدئو را روی سایت خودتان بارگذاری کنید. این روش برای شرکت هایی که به دنبال آن هستند تا سایتشان از نظر میزان بازدید از ویدئوها در رتبه بالاتری قرار بگیرد، عالی است. در این صورت بهتر است حجم و کیفیت ویدئو را به صورت بهینه انتخاب کنید تا برای کاربران راحت تر نمایش داده شود. روش دوم این است که از سایت هایی که امکان بارگذاری ویدئو بر روی آنها وجود دارد استفاده کنید. مزیت روش دوم این است که با توجه به اینکه ویدئو روی سایت دیگری بارگذاری شده است، زمان بالا آمدن سایت شما افزایش نخواهد یافت.
دامنه هایی که شبیه به نام سایت شما هستند را خریداری کنید
این یکی از راهبردهایی است که توسط اغلب صاحبان کسب و کار آنلاین نادیده انگاشته می شود. بیشتر شرکت ها بر خریدن انواع پسوندها نظیر net. و org. و... متمرکز هستند اما اغلب یادشان می رود دامنه هایی را که شبیه نام سایت آنها هستند و غلط املایی دارند خریداری کنند.
برای بالا بردن آمار بازدید روزانه سایت تان در شبکه های اجتماعی به صورت هدفمند حضور یابید
حضور در شبکه های اجتماعی برای صاحبان کسب و کار آنلاین مثل آب خوردن است، اما اغلب ضعیف اجرا می شود. اگر فقط یک چیز در این زمینه باید درک شود آن است که نباید از فضای شبکه های اجتماعی صرفا برای هدایت مشتری به سایت فروش استفاده کرد، بلکه باید از آن برای افزایش آگاهی در مورد محصول و گسترش ارتباط با مشتریان استفاده کرد. شبکه های اجتماعی برای صاحبان سایت های تجارت الکترونیک فرصتی هستند که می توانند از طریق آنها با مشتریان خود ارتباط بهتری برقرار کنند. بازهم نیاز است تا از مشتریان خود قهرمان بسازید.
از این خجالت نکشید که از آنها سوال بپرسید، دغدغه هایشان را دریابید و واقعا برای آنها اهمیت قائل شوید. وقتی مشتریانتان بفهمند شما واقعا به آنها اهمیت می دهید، آنگاه آنها نیز شروع می کنند تا واقعا برای شما اهمیت قائل شوند. از این طریق، آمار بازدید سایت شما نیز افزایش خواهد یافت. برای مثال شبکه اجتماعی گوگل پلاس به موتور جست وجوی گوگل متصل است. گوگل برای رتبه بندی سایت ها و صفحات اینترنتی از بازخوردهای شبکه های اجتماعی استفاده می کند. ایجاد یک شبکه قدرتمند از کاربران که واقعا با پست های شما ارتباط برقرار می کنند احتمال اینکه پست های وبلاگ یا صفحات مربوط به فروش محصولات شما را در نتایج جست وجوی گوگل در رتبه بالاتری قرار دهد، افزایش خواهد داد.
از ابزارها و برنامه های کاربردی موجود برای ارتقای محصولتان کمک بگیرید
ابزارهای جدیدی وجود دارند و هر روزه عرضه می شوند که می توانند به تلاش های شما برای فروش آنلاین محصولاتتان کمک کنند. یکی از آنها که من آن را آخرین فناوری موجود برای استفاده در تجارت الکترونیک می دانم، سایت Liketoknow.it است. این ابزار به کاربران اجازه می دهد که عکس های اینستاگرامشان را به محصولات تجاری تبدیل کنند.
کاربران را ترغیب کنید که نظراتشان را راجع به محصولاتتان در سایت بیان کنند
اغلب سایت ها و فروشگاه های آنلاین امکان قرار دادن نظرات کاربران روی سایتشان را دارند اما بسیاری از آنها از این راهبرد درست استفاده نمی کنند. آیا می دانید بیش از ۸۸ درصد مشتریان به نظرات کاربران قبلی در مورد محصولات به اندازه پیشنهادهای شخصی اعتماد می کنند؟ هرکدام از نظرات ثبت شده کاربران در سایت شما، تاثیر شگرفی بر تصمیم به خرید مشتریان کنونی شما دارد. سوال اینجاست که این چگونه بر افزایش آمار بازدید از سایت موثر است؟
ابتدا باید توجه داشته باشید که نظرات کاربران یک محتوای منحصربه فرد و مرتبط است، دوم اینکه نظرات کاربران صفحات استاتیک سایت شما را به روز و تازه نگه می دارد و موتورهای جست وجو به صفحاتی که به طور مداوم مطالبشان به روز می شود علاقه نشان می دهند. سوم اینکه افرادی که وقت می گذارند و راجع به محصولی نظر می دهند همان هایی هستند که وقت صرف می کنند و تجارب خود را با دوستانشان به اشتراک می گذارند. درج نظرات کاربران باعث می شود تا صفحات مربوط به محصولات شما شانس بیشتری برای دستیابی به رتبه بالاتر در موتورهای جست وجو داشته باشند و با مشتریان ارتباط اجتماعی برقرار کنند. نکات فوق تنها تعداد اندکی از راه های متعددی است که می توانید از طریق آنها آمار بازدید از سایت تجارت الکترونیک خود را افزایش دهید و البته اینها همان مواردی هستند که اغلب مورد غفلت واقع می شوند. به طور مداوم تلاش های خودتان را مورد پایش قرار دهید و همواره به دنبال راه های جدیدی برای ارزش آفرینی برای مشتریانتان باشید.