CCNA
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
CCNA
نوشته شده در یک شنبه 5 آبان 1392
بازدید : 491
نویسنده : مجتبی حسینی

 

 

 

 

 

1- ورژن های ناسازگار vtp

vtp ورژن ۱ و ورژن ۲ با یکدیگر سازگاری ندارند. سویچ هایی که تنها ورژن ۱ vtp را پشتیبانی می کنند نمی توانند با vtp ورژن ۲ سازگاری داشته باشند. پس اگر سویچی دارد که تنها ورژن ۱ را پشتیبانی می کند به ناچار باید سویچ های دیگر را که ورژن ۲ را هم پشتیبانی می کنند روی ورژن ۱ تنظیم کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

2- مشکل در پسورد vtp

دقت کنید که سویچ های سیسکو در حالت پیشفرض هنگام فعال سازی vtp از vtp password استفاده نمی کنند پس اگر شما روی یکی از سویچ ها پسورد فعال کرده اید باید روی سویچ های دیگر هم پسورد قرار دهید و نکته مهم این است که پسورد گذاشته شده در vtp دامین باید در تمام سویچ ها یکسان باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3- vtp domain

نام domain تنظیم شده برای vtp باید روی سویچ هایی که قرار است باهم ارتباط داشته باشند یکسان باشد. دقت کنید که vtp domain به کوچک و بزرگ بودن حروف نیز حساس است. پس هنگام تنظیم آن دقت کنید.

نکته: اگر شما اولین vtp domain را روی سویچ سرور تنظیم کنید به طور اتوماتیک برای تمام سویچ ها دیگر همین vtp domain تنظیم می شود. ولی برای دومین بار اگر vtp domain را تغییر دهید دیگر روی تمامی سویچ ها تغییر نمی کند و تنها vtp domain مربوط به سویچ سرور عوض می شود. پس بهتر از قبل از تنظیم vtp domain روی هرسویچ دیگری ، ابتدا آن را روی سویچی که سرور است آن را ایجاد کنید تا عینا روی سویچ های دیگر هم اعمال شود.



:: موضوعات مرتبط: CCNA , ,



مطالب مرتبط با این پست
.