بازیابی پسورد سویچ
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازیابی پسورد سویچ
نوشته شده در یک شنبه 5 آبان 1392
بازدید : 466
نویسنده : مجتبی حسینی

بازیابی پسورد سویچ

 

 

مراحل بازیابی پسورد سویچ

۱- در ابتدا باید با یک کابل کنسول به سویچ متصل شویم.

۲- سویچ را از برق میکشیم و سپس به برق وصل می کنیم و در این حین دکمه mode در پشت سویچ را نگه می داریم. در واقع با این کار از سویچ درخواست می کنیم که لطفا با تنظیمات قبلی خود بالا نیا.

و به این شکل سویچ وارد مرحله boot می شود.

نکته: در سویچ ،startup config که شامل تنظیمات سویچ است در محل Flash سویچ با نام config.txt وجود دارد. و سویچ در هربار بالا آمدن این فایل را میخواند و وارد running config می کند تا تنظیماتی که روی سویچ انجام داده اید همچنان رو سویچ فعال باشد. یکی از تنظیماتی که در فایل config.txt وجود دارد همان پسوردی هست که فراموش کرده اید. پس اگر کاری کنیم که سویچ بالا بیاید و فایل config.txt را پیدا نکند پس دیگر پسوردی هم وجود ندارد که از شما بخواهد(دقت کنید ما کاری می کنیم که این فایل را پیدا نکند نه اینکه این فایل را از بین ببریم)

خب کاری که باید بکنیم این است که نام فایل config.txt را عوض کنیم

۳- دستور flash_init را وارد می کنیم. و وارد یک فضای دیگر می شویم.

۴-دستور load_helper را وارد کنید. در این مرحله می توانید با دستور dir flash محتویات درون flash را مشاهده کنید و فایل مورد نظر ما یعنی config.txt را مشاهده کنید.

۵- با دستور (نام اختیاری): raname flash:config.txt flash نام فایل را عوض کنید. حال اگر دوباره dir flash بگیرید فایل config.txt به نامی که شما تایپ کردید تغییر پیدا کرده است.

۶- حال دستور boot را میزنیم.

۷- در این مرحله ما وارد سویچ می شویم و تنظیماتی وجود ندارد. می توانید تنظیمات قبلی را برگردانید (شاید تنظیمات برایتان مهم بوده و حالا که وارد سویچ شده اید مایلید آن را برگردانید و تنظیمات را استفاده کنید و پسورد را هم عوض کنید). برای این کار دستور مرحبه ۵ را برعکس وارد کنید

۸- حال تنظیمات اولیه برگشته و شما هم در داخل سویچ قرار دارید و می توانید با دستور show startup config پسورد را مشاهده کنید و یا عوض کنید. به این تریب بازیابی پسورد سویچ انجام شده است.



:: موضوعات مرتبط: شبکه , ,
:: برچسب‌ها: سوئیچ , پسورد سوئیچ ,



مطالب مرتبط با این پست
.